ÁSZF
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI
FELTÉTELEK (ÁSZF)
hatályos ettől a naptól: 2020-09-06
Preambulum
Üdvözöljük honlapunkon! Köszönjük, hogy vásárlása
során bennünket tisztel meg bizalmával!
Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt
figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert megrendelése véglegesítésével
Ön elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát!
Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a
honlap használatával, az egyes termékekkel, a vásárlás menetével kapcsolatban
kérdése merült fel, vagy amennyiben egyedi igényét szeretné velünk megbeszélni,
úgy kérjük, vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken!
Impresszum: a Szolgáltató (Eladó, Vállalkozás) adatai
Név: Tó és Öntözés
Kft.
Székhely: 6900 Makó,
Attila u. 24.
Levelezési cím: 6900 Makó,
Attila u. 24.
Nyilvántartásba vevő hatóság: Szegedi
Törvényszék Cégbírósága
Cégjegyzékszám: 06-09-013794
Adószám: 14709197-2-06
Képviselő: Kovács Péter
Telefonszám: +36 62-211-497
E-mail: info@ontozesikatalogus.hu
Honlap: https://toesontozes.hu
Tárhelyszolgáltató adatai
Név: IST-HOSTING
Bt.
Székhely:4032
Debrecen, Böszörményi út 68. J. ép. I. em. 6.
Fogalmak
Felek: Eladó és Vevő
együttesen
Fogyasztó: a szakmája,
önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes
személy
Fogyasztói szerződés: olyan
szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül
Honlap: a jelen weboldal,
amely a szerződés megkötésére szolgál
Szerződés: Eladó és Vevő
között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi
szerződés
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan
eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében –
szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a
címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett
hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes
hozzáférést biztosító eszköz
Távollévők között kötött szerződés:
olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás
nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű
fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a
szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt
alkalmaznak
Termék: a Honlap
kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt minden birtokba vehető
forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi
Vállalkozás: a szakmája,
önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy
Vevő/Ön: a Honlapon
keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy
Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén
(a továbbiakban: fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,
- a) a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás,
amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi
kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal, valamint
- b) a jogszabályon alapuló kötelező jótállás
Vonatkozó jogszabályok
A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak, és
különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
- évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a
vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és
vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági
és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
- évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
2011. évi CXX. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679
RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok
kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról,
valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi
rendelet)
Az ÁSZF hatálya, elfogadása
A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a
vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen
Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg. Ennek
megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illető jogokat és
kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési
határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat,
valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást,
melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások
nyújtják.
Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles
megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit.
A szerződés nyelve, a szerződés formája
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a
magyar nyelv.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem
minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó nem iktatja.
Árak
Az árak forintban értendők, tartalmazzák a 27%-os
ÁFÁ-t. Az árak tájékoztató jellegűek. Nem zárható ki annak a lehetősége, hogy
üzletpolitikai okból az Eladó az árakat módosítsa. Az árak módosítása nem
terjed ki a már megkötött szerződésekre. Amennyiben Eladó az árat hibásan
tüntette fel, a már megkötött szerződések esetében az ÁSZF „Eljárás hibás ár”
pontja alapján jár el.
Eljárás hibás ár esetén
Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:
- 0 Ft-os ár,
- kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt
tévesen feltüntető ár (pl.: 1000 Ft-os termék esetén a 20 %-os kedvezmény
feltüntetése mellett 500 Ft-ért kínált termék).
Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja a termék
valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a
Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos
jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek
A fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével
kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
- Telefon: +3662-211-497
- Internet cím: https://toesontozes.hu
- E-mail: info@ontozesikatalogus.hu
A fogyasztó szóban vagy írásban
közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a
vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére
történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló
magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.
A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal
megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a
panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem
lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról
haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát
személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni.
Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával
közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül - az
írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi
válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra
vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a
vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa
eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül
köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt.
Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg.
A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon
vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli
panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell
az alábbiakat:
- a fogyasztó neve, lakcíme,
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
- a fogyasztó panaszának részletes leírása, a
fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok
jegyzéke,
- a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával
kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása
lehetséges,
- a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon
vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt
szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,
- a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
- telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési
szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi
azonosítószáma.
A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a
válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző
hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a
fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint
- mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A
tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a
fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület
székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A
tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói
jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói
jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési
lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Fogyasztóvédelmi eljárás
Panasztétel a fogyasztóvédelmi
hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli,
jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi
hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi
eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a
fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok
látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/
Bírósági eljárás
Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a
fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári
eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény,
valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései
szerint.
Békéltető testületi eljárás
Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói
panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön
jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető
Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának
feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje
a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme
alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt
békéltető testület illetékes.
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban
együttműködési kötelezettség terheli.
Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására
történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá
kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési
kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított
személy részvételének biztosítása”).
Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem
a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe
van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó
igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed
ki.
A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén
a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás
következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező
bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs
lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a
kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a
kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.
A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15
ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya
alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező,
nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó
árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező
bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés
nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban
való aktív részvételének biztosítását célozza.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági
eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a
fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között,
ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok
egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása
érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére
tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő
kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére
indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az
írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján,
továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett
számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő
ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és
tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell
- a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási
helyét,
- a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás
nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
- ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes
békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
- a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt
alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
- a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó
az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
- a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az
ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői
eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás
kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,
- a testület döntésére irányuló indítványt,
- a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve
annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként
hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz
elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos
bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a
kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető
el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb
információ itt érhető el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek
elérhetőségei:
Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu; mariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád-Csanád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: szilvi@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88-429-008
Fax: 06-88-412-150
E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu
Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe
a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra,
hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy
kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják
érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt
termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz
fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen
kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
Szerzői jogok
A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény
(továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek
minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. §
(1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres
megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása,
illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak
bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen
anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a
weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet. A
jogtulajdonos: Tó és Öntözés Kft.
Részleges érvénytelenség, magatartási kódex
Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy
hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai érvényben maradnak és a
hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései
alkalmazandóak.
Az Eladónak nincs a fogyasztókkal szembeni
tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti
magatartási kódexe.
A termékek lényeges tulajdonságaira vonatkozó
tájékoztatás
A honlapon a megvásárolható termékek lényeges
tulajdonságairól az egyes termékeknél szereplő leírásokban adunk
tájékoztatást.
Az adatbeviteli hibák javítása - Felelősség a megadott
adatok valóságáért
Önnek a megrendelés során a megrendelés
véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az Ön által bevitt adatok
módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik
meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha Ön már a következő oldalra
lépett). Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által
megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott
adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. Ön a
megrendelésével tudomásul veszi, hogy az Eladó jogosult az Ön hibás
adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és
költségét Önre hárítani. Az Eladó a pontatlan adatbevitel alapján történő
teljesítésért felelősségét kizárja. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul
megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a
visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a
szerződés létrejöttét.
A honlap használata
A vásárlás nem regisztrációhoz kötött.
Regisztráció
A honlapon történő vásárlásnak nem feltétele az érvényes regisztráció.
Azonban, ha a Felhasználó regisztrálni szeretne, akkor a „Regisztráció”
menüpontra kattintást követően, vagy a megrendelési folyamat során a regisztrációs
felület értelemszerű kitöltésével tud. A regisztrációs felületen, vagy ha a
Felhasználó regisztráció nélkül vásárol, akkor a következő adatokat szükséges
megadnia a Szolgáltató részére:
A „Kapcsolattartó adatai” menüpont alatt
Név.
Email cím
Telefonszám
Mobiltelefon száma
A „Számlázási adatok” menüpont alatt
Név
számlázási cím: város, irányítószám, utca név, házszám, ország
Cég megrendelő esetén adószám
A honlapon alapértelmezett beállításként a számlázási és szállítási cím
azonossága van bejelölve a jelölő négyzetben. Amennyiben a számlázási és a
szállítási cím nem egyezik meg, úgy Felhasználónak a jelölő négyzetre való
kattintással (a jelölőnégyzetből a pipa eltávolításával) lehetősége van a
szállítási címet megadnia.
Elfelejtett jelszó esetén a honlapon új jelszó kérhető a regisztrált e-mail
címre. Amennyiben a Felhasználó korábban regisztrált a honlapon, a megrendelési
folyamat az e-mail címének és jelszavának megadásával folytatható.
A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott
adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért,
hibáért semminemű felelősség nem terheli. A Szolgáltatót nem terheli felelősség
az abból adódó károkért, ha a Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek
számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik. A
Szolgáltató minden regisztrációt egy önálló személyként kezel.
Felhasználónak ezen a felületen is van lehetősége továbbá feliratkoznia,
Szolgáltató hírlevelére a jelölőnégyzet kipipálásával. Hírlevél feliratkozásra
a regisztrációtól függetlenül is lehetőség van a honlapon.
A regisztráció elküldésével a Felhasználó elfogadja jelen ÁSZF-et és az
adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat. A regisztráció sikeréről a Szolgáltató
e-mailben tájékoztatja a Felhasználót, melyben Felhasználó egy összegző felület
segítségével áttekintheti az általa a regisztráció során megadott adatokat.
A sikeres regisztrációt követően, Felhasználó a honlapon található „Vásárlói
belépés” menüpont alatt a belépési adatait megadva (e-mail cím, jelszó) tud
belépni a honlapra.
Felhasználó jogosult a regisztrációját bármikor törölni az info@ontozesikatalogus.hu e-mail címre küldött üzenettel. Az
üzenet megérkezését követően Szolgáltató gondoskodik a regisztráció törléséről
az adatkezelési tájékoztatóban meghatározottak szerint. Felhasználó
felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből;
ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és
dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás
után az adatok visszaállítására többé nincs mód.
A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért
kizárólag a Felhasználó a felelős. Amennyiben Felhasználó tudomást szerez
arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik
személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha
pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen
módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Szolgáltatót.
Felhasználó vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat
szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a
valóságnak megfelelőek legyenek.
Termékkeresés
A honlap termékbemutatási, és online megrendelési lehetőséget biztosít a
Felhasználók számára. A honlapon a Felhasználó menüpontok segítségével
böngészhet. A termékek kategóriarendszerbe sorolva találhatók meg.
A kategória nevére kattintva a benne szereplő termékek listája látható. A
termék listáról a részletes termék oldal a termék nevére klikkelve érhető el,
itt tájékozódhat a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról.
A honlapon lehetőség van kulcsszó alapján terméket keresni. A keresési
feltételeknek megfelelő termék találatok a kategóriákhoz hasonlóan listaszerűen
jelennek meg.
Megrendelés
A választott termék a Kosár gomb segítségével helyezhető a kosárba, a gomb
mellett a szükséges darabszám beállítható. A Felhasználó a kosár tartalmát a
Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti. Itt módosíthatja azt, hogy a kosárba
tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve törölheti az adott
tételt. A Kosár ürítése gomb segítségével lehetőség van a kosár teljes
kiürítésére is. A Felhasználó a Megrendelés gombra klikkelve folytathatja a
vásárlási folyamatot. Második lépésként lehetőség van belépésre és
regisztrációra.
A megrendelés következő lépéseként a Felhasználónak ki kell választania a
számára megfelelő fizetési és szállítási módot. A Felhasználó egy összefoglaló
oldal segítségével ellenőrizheti minden korábban megadott adatát, és a
megrendelni kívánt termékeket, azok mennyiségét. Adatbeviteli hibák esetén a
ceruza ikon segítségével javíthat a megadott adatokon. Ha mindent megfelelőnek
talál, akkor a Megrendelés elküldése gomb segítségével véglegesítheti
rendelését. Fontos, hogy a vásárlás folytatásához, a Felhasználónak ezen a
felületen található jelölőnégyzet kipipálásával el kell fogadnia jelen ÁSZF-et,
az adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat. Ha a Felhasználó nem fogadja el,
megrendelését nem tudja elküldeni a Szolgáltató részére.
Az oldal alján található „Megrendelem” gombra kattintással a Felhasználó
véglegesen elküldi a megrendelését.
A rendelés minimális összege 4.000 Ft.
A rendelés feladása tehát a „Megrendelem” gombra kattintással történik, ami a
Felhasználó részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.
Erről a honlapon, illetve e-mailben kap megerősítést. Amennyiben a megrendelés
rögzítése után (pl.: a visszaigazoló e-mailben) észlel hibás adatot azt
haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül köteles jelezni a Szolgáltató felé.
Megrendelési szándéktól függetlenül a Felhasználó a belépést a Vásárló Belépés
ablak vagy a Belépés menüpont segítségével végezheti el. Belépés után
megjelenik egy Adatok módosítása menüpont, ahol a regisztráció során megadott
adatait tudja módosítani, valamint a leadott megrendelésének adatait, és állapotát
követheti nyomon.
Termékek ára
A honlapon megjelenített termékek vételára az általános forgalmi adót és egyéb
közterheket is tartalmazó módon (bruttóban) van feltüntetve.
A termékek mellett feltüntetett vételár nem tartalmazza a kiszállítás költségét.
Külön csomagolási költség azonban nem kerül felszámításra.
A termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre.
A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján
minden költséget tartalmaz, beleértve a szállítás díját is, amennyiben a
Felhasználó olyan szállítási módot választott, amelyért a Szolgáltató díjat
számít fel.
Szolgáltató nem vállal felelősséget a gondossága ellenére és/vagy a rendszer
hibájából eredően hibásan feltüntetett árért, illetve a nyilvánvalóan téves, a
termék közismert nagyságrendű árától jelentősen eltérő, irreális árra (0 Ft).
Ilyen esetekben a Szolgáltató nem köteles a terméket a honlapon hibásan
feltüntetett áron szolgáltatni. Hibás ár feltüntetése esetén, Szolgáltató, a
rendelés visszaigazolásában vagy azt követően ajánlja fel, a termék valós áron
történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Felhasználó
eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos
jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
A Szolgáltató a Felhasználót 48 órán belül tájékoztatja a visszaigazolásról. Ha
a Felhasználó nem kapja meg a megrendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt 48
órán belül, úgy a Felhasználó mentesül ajánlati kötöttsége alól, a megrendelt
termékeket nem köteles átvenni.
A visszaigazoló e-mail tartalmazza a vásárlás során megadott adatokat, a
rendelési adatokat, a megrendelt termék(ek) nevét, árát, a választott fizetési
és szállítási módokat, a rendelés sorszámát, valamint ezen felül a Felhasználó
rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit.
A szerződés létrejötte
A szerződés megkötésére magyar nyelven van lehetőség. A megrendelés leadása
elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi
szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások
egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően
irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá
tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és
a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
A szerződés az automatikus visszaigazolás megérkezésével jön létre.
Előre utalás
Ha a Felhasználó előre utalással szeretné a termék ellenértékét kiegyenlíteni,
akkor ezt a megadott számlaszámra megteheti, de az utalás elindítása előtt
mindenképpen várja meg a visszaigazoló e-mail megérkezését, addig ne utalja el
a vételárat a Szolgáltató részére.
A fizetés megérkezése után a csomag átadása megtörténik a futár részére és
kiszállításra kerül, addig készenléti állapotban van. A szállításról a
Szolgáltató értesíti a Felhasználót.
Utánvét
Ha a Felhasználó utánvéttel szeretné a termék árát kiegyenlíteni, akkor ezt a
fizetési módot kell a vásárlási folyamat alatt kiválasztania. Ilyen estben a
termék kiszállításakor a futárnak kell a termék árát és az esetleges szállítási
költséget megfizetni. Utánvét esetén 500 Ft pótdíjat számolunk fel.
Készpénzzel a telephelyünkön
A megrendelt termékek természetesen személyesen is
átvehetőek telephelyünkön!
Kérjük, várja meg a kollégáink jelentkezését az átvétel időpontjával
kapcsolatban!
A csomagot Hétfőtől-Péntekig 8 és 16 óra között tudja átvenni a
telephelyeinken!
Cím: 6900 Makó, Attila u. 24.
2310
Szigetszentmiklós, Leshegy út 1/a.
Telephelyünkön készpénzzel tudja kiegyenlíteni a csomagja vételárát.
Szállítás díja:
Az aktuális szállítási díjszabás megtekintehető, a
láblécben található "SZÁLLÍTÁS" menüpont alatt.
Vagy
ide kattintva: Szállítási díjszabás
Személyes átvétel: (Ingyenes)
Megrendelt anyagok személyes átvétele telephelyeinken,
Makón vagy Szigetszentmiklóson a helyi készlet előzetes egyeztetése után
nyitvatartási időben lehetséges.
Cégünk saját autóval is végez kiszállítást 120Ft+áfa/km költségen.
Nagyobb értékű, és terjedelmű megrendelés
kiszállítása, egyedi megállapodás alapján történik.
Értéktől, mennyiségtől, távolságtól függően ingyenes
is lehet, egyedi megegyezés alapján.
A megrendelések minden esetben a beérkezésük
sorrendjében kerülnek feldolgozásra, és összekészítésre!
Futárszolgálat
A csomagot Postával és futárszolgálattal szállítjuk ki, ha a Felhasználó házhoz
szállítással kéri a terméket.
A futárszolgálat minden munkanapon (hétfőtől-péntekig) 8-17 óra között végzi a
szállítást.
A megrendelés bármilyen címre kérhető kiszállításra, de mindenképpen jelezni
kell, ha az átvétel nem minden időpontban lehetséges, vagy egyéb feltételhez
kötött. (pl.: munkahelyre kéri, csak délelőtt tartózkodik otthon).
A Posta valamint a futárszolgálat a küldeményt két alkalommal kísérli meg
kézbesíteni a címzett részére. Ha a címzett telefonszáma feltüntetésre került a
címiraton, a Posta valamint a futárszolgálat egyeztet a második kézbesítési
kísérlet helyéről és idejéről a címzettel. Sikertelen egyeztetés esetén a Posta
valamint a futárszolgálat a következő munkanapon ismét megkísérli a küldemény
kézbesítését. Amennyiben a megrendelő a küldemény nem veszi át, a
visszaszállítás költségét köteles megfizetni.
A termék átvételekor a Felhasználó köteles megvizsgálni, hogy a termék
sérülésmentes-e. Amennyiben sérülést tapasztal a csomagoláson, a terméken, a
Felhasználó kérheti a futártól jegyzőkönyv felvételét.
Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a
sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét,
illetve cseréjét a Szolgáltató díjmentesen biztosítja.
A Szolgáltató - eltérő megállapodásának hiányában - a szerződés megkötését
követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a
fogyasztónak minősülő Felhasználó rendelkezésére bocsátani (kiszállítani) a
terméket. A Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó jogosult póthatáridőt
kitűzni. Ha a Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, a Felhasználó
jogosult a szerződéstől elállni. A Felhasználó póthatáridő kitűzése nélkül
akkor jogosult a szerződéstől elállni, ha a Szolgáltató a szerződés
teljesítését megtagadta, vagy a szerződést a felek megállapodása szerint, vagy
a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési
időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.
Személyes átvétel a telephelyünkön
Előre egyeztetett időpontban a megrendelt termékek
természetesen személyesen is átvehetőek telephelyünkön!
Kérjük, várja meg a kollégáink jelentkezését az átvétel időpontjával
kapcsolatban!
A csomagot Hétfőtől-Péntekig 8 és 16 óra között tudja átvenni a telephelyünkön!
Cím: 6900 Makó, Attila u. 24.
2310
Szigetszentmiklós, Leshegy út 1/a.
Telephelyünkön készpénzzel tudja kiegyenlíteni a csomagja vételárát.
A rendelés véglegesítése (ajánlattétel)
Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy a kosár
tartalma megfelel az Ön által megrendelni kívánt termékeknek, valamint az Ön
adatai helyesen szerepelnek, úgy a „Megrendelem” gombra kattintva zárhatja le
megrendelését. A honlapon közölt információk nem minősülnek az Eladó részéről
szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó
megrendelések esetén Ön minősül ajánlattevőnek.
Ön a „Megrendelem” gomb megnyomásával
kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és
nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén - fizetési
kötelezettséget von maga után. Önt az ajánlata 48 órás időtartamban köti.
Amennyiben az Ön ajánlatát a jelen általános szerződési feltételek szerint 48
órán belül nem igazolja vissza az Eladó, Ön mentesül az ajánlati kötöttsége
alól.
Rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte
Önnek bármilyen időpontban lehetősége van a
megrendelés leadására. Az Eladó legkésőbb az Ön ajánlatának elküldését követő
munkanap során e-mail útján visszaigazolja az Ön ajánlatát. A
szerződés akkor jön létre, amikor az Eladó által küldött visszaigazoló email az
Ön számára a levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik.
Fizetési módok
-
Személyes átvétel átvétel esetén készpénzben.
-
Futárnak utánvét esetén készpénzben van bankkártyával
-
Előreutalással
-
Banki átutalással
Utánvétel
Amennyiben a rendelés értékét a csomag kézhezvételekor
kívánja kiegyenlíteni, akkor válassza az "Utánvétel" fizetési
módot. Ilyen estben a termék kiszállításakor a futárnak kell a termék árát
és az esetleges szállítási költséget megfizetni.
Banki átutalás
A termékek ellenértékét banki átutalás útján is
rendezheti. Az utalás elindítása előtt mindenképpen várja meg a visszaigazoló
e-mail megérkezését, addig ne utalja el a vételárat a Szolgáltató részére.
A fizetés megérkezése után a csomag átadása
megtörténik a futár részére és kiszállításra kerül, addig készenléti állapotban
van. A szállításról a Szolgáltatató értesíti a Felhasználót.
Az átutaláshoz szükséges adatok:
Kedvezményezett bankja: OTP
Bank Zrt.
Kedvezményezett neve: Tó
és Öntözés Kft.
Kedvezményezett számlaszáma: 11735074-20516875
Készpénzes fizetés
Önnek lehetősége van a termék árát és a kiszállítás
díját a termék átvételekor készpénzben kifizetni.
Teljesítési határidő
A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési
határidő a rendelés visszaigazolásától számított 3-6 nap. Ettől
eltérő esetben a visszaigazoláskor egyeztetünk a vásárlóval.
Jogfenntartás, tulajdonjogi kikötés
Amennyiben Ön korábban már úgy rendelt terméket, hogy
azt a kiszállítás során nem vette át (ide nem értve azt az esetet, amikor
elállási jogával élt), vagy a Termék nem kereste jelzéssel érkezett vissza az
eladóhoz, az Eladó a megrendelés teljesítését a vételár és a szállítási
költségek előre történő megfizetéséhez köti.
Eladó visszatarthatja a Termék átadását, ameddig nem győződik meg arról, hogy a
Termék árának kifizetése sikeresen megtörtént az elektronikus fizetési megoldás
használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett termék
esetén Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat és az
átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt Eladó nem kapja meg
teljes mértékben a vételár és aszállítási díj összegét). Amennyiben a Termék
ára nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére
hívhatja fel a Vásárlót.
Külföldre történő értékesítés
Eladó nem különbözteti meg a Honlap használatával
Magyarország területén és az azon kívül az Európai Unió területén belüli
vásárlókat. A jelen ÁSZF eltérő rendelkezése hiányában az Eladó Magyarország
területén biztosítja a megrendelt termékek kiszállítását/átvételét.
A Magyarországon kívüli vásárlásra is jelen ÁSZF
rendelkezései az irányadóak azzal, hogy a vonatkozó rendelet előírásai alapján
jelen pont értelmezésében vevőnek az a fogyasztó minősül, aki valamely tagállam
állampolgára, vagy valamely tagállamban lakóhellyel rendelkezik, vagy az a
vállalkozás, amely valamely tagállamban letelepedési hellyel rendelkezik, és az
Európai Unión belül kizárólag végfelhasználás céljából vásárol árut vagy vesz
igénybe szolgáltatást, vagy ilyen szándékkal jár el. Fogyasztónak az a
természetes személy minősül, aki olyan célból jár el, amely kívül esik
kereskedelmi, ipari, kézműipari vagy szakmai tevékenysége körén.
A kommunikáció és a vásárlás nyelve elsősorban a
magyar nyelv, Eladó nem köteles a vásárló tagállami szerinti nyelven
kommunikálni Vásárlóval.
Eladó nem köteles megfeleljen a Vásárló tagállama
szerinti nemzeti jogban az érintett Termékkel kapcsolatban meghatározott
szerződésen kívüli követelményeknek, például címkézési vagy ágazatspecifikus
követelményeknek, vagy hogy tájékoztassa a Vásárlót ezekről a követelményekről.
Eladó eltérő rendelkezése hiányában Magyarországi
ÁFÁ-t alkalmazza minden Termék esetében.
Vásárló a jelen ÁSZF szerint élhet jogérvényesítési
lehetőségeivel.
Elektronikus fizetési megoldás alkalmazása esetén a
fizetés az Eladó által meghatározott pénznemben valósul meg,
Eladó visszatarthatja a Termék átadását ameddig nem
győződik meg arról, hogy a Termék árának és a szállítási díjnak kifizetése
sikeresen és maradéktalanul megtörtént az elektronikus fizetési megoldás
használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett termék
esetén Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat
(szállítási díjat) és az átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt
Eladó nem kapja meg teljes mértékben a vételár összegét). Amennyiben a Termék
ára nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére
hívhatja fel a Vásárlót.
Eladó a Termék átadása érdekében a magyar vásárlókat
megillető átadási lehetőségeket biztosítja a nem magyarországi vásárlóknak is.
Amennyiben Vásárló az ÁSZF szerint kérheti a Termék
szállítását Magyarország területére, vagy bármely más Európai Uniós tagállam
területére, ezt kérheti a nem magyarországi vásárló is bármely az ÁSZF-ben
megjelölt szállítási módon.
Amennyiben Vásárló az ÁSZF szerint választhatja a
Termék személyes átvételét az Eladónál, ezzel élhet a nem magyarországi vásárló
is.
Egyebekben a Vásárló kérheti, hogy a Termék
szállítását saját költségén oldhassa meg külföldre. Magyar vásárlót ez a jog
nem illet meg.
Eladó a szállítási díj megfizetését követően teljesíti
a megrendelést, amennyiben Vásárló a szállítási díjat nem fizeti meg Eladó
számára, vagy a saját szállítást nem oldja meg az előre egyeztetett időpontig,
Eladó a szerződést felmondja és az előre megfizetett vételárat visszafizeti
Vásárló számára.
Fogyasztói tájékoztató a
45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján
Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető elállási
jogról
Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja
szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége
körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem
élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!
A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az
indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát
- a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
- aa) a terméknek,
- ab) több termék adásvételekor, ha az egyes
termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik,az utoljára
szolgáltatott terméknek,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól
eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított határidőn belül
gyakorolhatja, mely határidő 14 nap.
A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon
jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének
napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés
megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés
megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási
vagy felmondási jog gyakorlása
A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20.
§-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján
gyakorolhatja.
A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége
Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell
tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi. A
határidő 14 nap.
A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az
elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.
Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak
megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni.
Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén
Az Eladó visszatérítési kötelezettsége
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22.
§-nak megfelelően eláll a szerződéstől, az Eladó legkésőbb az elállásról való
tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó
által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a
teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is.
Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé
költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával
okozott többletköltségekre.
Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak
megfelelő elállás vagy felmondás esetén az Eladó a fogyasztónak visszajáró
összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti
vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre
más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen
többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul
megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt
az Eladó-t felelősség nem terheli.
Többletköltségek
Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges
szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó nem
köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a
feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési
kötelezettségünk.
Visszatartási jog
Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró
összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget
kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot
kell figyelembe venni. Utánvéttel vagy portósan feladott küldeményeket nem áll
módunkban elfogadni.
A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása
esetén
A termék visszaszolgáltatása
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22.
§-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de
legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni,
illetve az Eladónak vagy az Eladó által a termék átvételére meghatalmazott
személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a
fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos közvetlen
költségek viselése
A fogyasztó viseli a termék visszaküldésének közvetlen
költségét. A terméket az Eladó címére kell visszaküldeni. Ha a fogyasztó a
teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy
távollévők között kötött - szolgáltatás nyújtásra vonatkozó - szerződést,
köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített
szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A fogyasztó
által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított
ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a
fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan
magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített
szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani. Kérjük vegye figyelembe,
hogy utánvéttel vagy portósan visszaküldött terméket nem áll módunkban átvenni.
Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért
A fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és
működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő
értékcsökkenésért felel. Amennyiben a termék akár használatból, nem
rendeltetésszerű tárolásból, kezelésből, nem megfelelő csomagolással történő
visszaszállításból, szennyeződésből adódóan értékcsökkentté válik, ennek
költsége a megrendelőt terheli.
Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható
Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy
Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §.
(1) bekezdésében foglalt esetekben:
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a
szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a
fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó
tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási
jogát elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára,
illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog
gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termékesetében, amelyet a fogyasztó
utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék
esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely
egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem
küldhető vissza;
f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást
követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges
értéke a vállalkozás által nem befolyásolhatómódon a piaci ingadozásoktól függ