Adatvédelem
A Tó és Öntözés KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG
ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓJA
- A Tájékoztató célja
A jelen Tájékoztató célja, hogy rögzítse a Tó és
Öntözés Korlátolt Felelősségű Társaság („Társaság”) által alkalmazott
adatvédelmi és adatkezelési elveket és a Társaság adatvédelmi és adatkezelési
politikáját és tájékoztatást nyújtson az érintetteknek a www.ontozesikatalogus.hu weboldalhoz
kapcsolódó adatkezelésekről.
- Alapfogalmak
Az adatkezelés alapfogalmait az információs
önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII.
törvény, valamint az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 Rendelete a
természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő
védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv
hatályon kívül helyezéséről határozza meg részletesen.
Jelen Tájékoztató értelmezése során lényeges
alapfogalmak:
Adatkezelő: az, aki az érintett
adatai kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt
meghatározza.
A www.ontozesikatalogus.hu oldalon
folytatott webáruházi értékesítés esetén annak üzemeltetője; (azaz, aki magát a
szolgáltatást végzi):
Név: Tó és Öntözés
Kft.
Székhely: 6900 Makó,
Attila u. 24.
Levelezési cím: 6900 Makó,
Attila u. 24.
Nyilvántartásba vevő hatóság: Szegedi
Törvényszék Cégbírósága
Cégjegyzékszám: 06-09-013794
Adószám: 14709197-2-06
Képviselő: Kovács Péter
Telefonszám: +3662-211-497
E-mail: toesontozes@gmail.com
Honlap: https://toesontozes.hu
Adatkezelő továbbá az a személy, akit jelen
Tájékoztató adott szolgáltatáshoz kapcsolódóan adatkezelőként nevesít.
Címzett: az a természetes
vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv,
akivel, vagy amellyel a személyes adatot közlik.
Érintett: az adatkezelés
során az az azonosított vagy azonosítható természetes személy, akinek az
adatait kezelik.
Természetes személy: élő
ember, aki személyiségi jogok – például a személyes adatok védelméhez fűződő
jog – jogosultja lehet;
Jelen Tájékoztató alapján folytatott adatkezelés
esetén az a természetes személy, aki a Társaság honlapján (www.ontozesikatalogus.hu) működő Webáruházat használja; azt
meglátogatja, azon regisztrál, vagy a honlapon regisztráció nélkül vásárol
(továbbiakban: „Felhasználó”).
Személyes adat: az érintettel
kapcsolatba hozható adat – különösen az érintett neve, elérhetőségi és
lakcímadata, bármilyen azonosító jele, legyen az hatóság vagy a Társaság által
létrehozott azonosító, valamint egy vagy több fizikai, fiziológiai, mentális,
gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára jellemző ismeret –, illetve
az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés.
Adatkezelés: az alkalmazott
eljárástól függetlenül a személyes adatokon végzett bármely művelet vagy a
műveletek összessége, így ebbe a körbe tartozik különösen az adatok gyűjtése,
felvétele, rögzítése, rendszerezése, tárolása, megváltoztatása, felhasználása,
lekérdezése nyilvános vagy nem nyilvános adatbázisból, továbbítása,
nyilvánosságra hozatala, összehangolása vagy összekapcsolása, törlése és
megsemmisítése, valamint az adatok további felhasználásának megakadályozása).
Adatfeldolgozás: az
adatkezelési műveletekhez kapcsolódó technikai, technológiai jellegű feladatok
elvégzése, függetlenül a műveletek végrehajtásakor alkalmazott módszertől és
eszköztől, valamint a művelet végzésének helyétől.
Adatfeldolgozó: az a természetes
vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki, vagy
amely a Társasággal kötött szerződés alapján az adatok feldolgozását végzi.
Webáruház: a Társaság
honlapján ( www.ontozesikatalogus.hu)
üzemeltetett internetes áruház (továbbiakban: „Webáruház”).
Adattörlés: a személyes
adatok felismerhetetlenné tétele olyan módon, hogy a helyreállításuk többé nem
lehetséges.
Hozzájárulás: az érintett személyes
adatainak kezelésére vonatkozó akaratának önkéntes és határozott
kinyilvánítása, amely megfelelő, előzetes tájékoztatáson alapul, és amellyel
félreérthetetlen beleegyezését adja a rá vonatkozó személyes adatok – teljes
körű vagy egyes műveletekre kiterjedő – kezeléséhez.
Tiltakozás: az érintett bármilyen
formában (például szóban, írásban, vagy e-mailben) kifejezett nyilatkozata,
amellyel a személyes adatainak kezelését kifogásolja a Társaságnál, és az
adatkezelés megszüntetését, illetve a kezelt adatok törlését kéri.
Jelen Tájékoztató alapján folytatott adatkezelésekre a
magyar jogszabályok és Magyarországon kötelezően alkalmazandó uniós
jogszabályok (pl. a GDPR) rendelkezései figyelembevételével kerül sor.
Jogszabályi hivatkozások:
„Ektv.” |
Az
elektronikus kereskedelmi szolgáltatások valamint az információs
társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi
CVIII. törvény |
„Fogy.véd.
tv.” |
A
fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény |
„Grt.” |
A
gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló
2008. évi XLVIII. törvény |
„GDPR” |
Az
Európai Parlament és a Tanács (Eu) 2016/679 Rendelete a természetes
személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és
az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon
kívül helyezéséről |
„Infotv.” |
Az
információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011.
évi CXII. törvény |
„Postatv.” |
A
postai szolgáltatásokról szóló 2012. évi CLIX. törvény |
„Számv.
tv.” |
A
számvitelről szóló 2000. évi C. törvény |
- Az adatkezelés célja
Az Adatkezelés célja a Webáruházban elérhető
szolgáltatások nyújtásának biztosítása. Ezen szolgáltatások igénybe vételéhez
szükséges megadandó személyes adatok köre a Webáruházban a vonatkozó
szolgáltatások leírásánál található.
Adatkezelésre kerül sor különösen az alábbi célokból:
- Regisztráció és bejelentkezés;
- Online rendeléssel kapcsolatos általános
adatkezelés;
- Hírlevél-feliratkozás/küldés;
- Panaszkezelés;
- Cookie-k használata;
- Általános rendelkezések
Felelősség a megadott személyes adatok
megfelelőségéért
A Társaság a neki megadott személyes adatok
helyességét nem ellenőrzi. A megadott adatok megfelelősségéért kizárólag az azt
megadó személy felel. Bármely Felhasználó e-mail címének megadásakor egyben
felelősséget vállal azért, hogy a megadott e-mail címről kizárólag ő vesz
igénybe szolgáltatást. Egy megadott e-mail címen történt belépésekkel
összefüggő mindennemű felelősség kizárólag azt a Felhasználót terheli, aki az
e-mail címet regisztrálta.
A Társaság felhívja a Felhasználók figyelmét arra is,
hogy az adatok naprakészen tartásában működjenek közre. Így például ha a
Felhasználó a már korábban megadott kézbesítési cím változását nem jelezte egy
további rendelésnél, és a megrendelt termék szállítása a téves címre történik,
a téves szállításból eredő bárminemű kárért, így a szállítás költségeiért a
Felhasználó felel.
A személyes adatok módosítására a regisztrált fiókba
történt „Belépés”-t követően az „Adataim” menüben van lehetőség. Adatok törlése
iránti igény a regisztrációban szereplő e-mail címről vagy telefonszámról
indított megkeresésben közölhető.
Személyes adat törlésére vagy módosítására irányuló
igény teljesítését követően a korábbi (törölt) adatok már nem állíthatók
helyre.
Személyes adatok kezelése
A Társaság a megadott személyes adatokat a
Tájékoztatóban meghatározott céloktól eltérő célokra nem használja fel.
Hacsak jogszabály, vagy jelen Tájékoztató másként nem
rendeli, a Felhasználó által megadott személyes adatok kezelése mindaddig
fennmarad, amíg a Felhasználó a szolgáltatásról ki nem iratkozik. A törlés
időpontja a Felhasználó kiiratkozásának (törlési igényének) beérkezésétől a
lehető legrövidebb időn belül. Hacsak jogszabály ezt kifejezetten ki nem zárja,
jogellenes, megtévesztő személyes adat használata esetén vagy a Felhasználó
által elkövetett bűncselekmény, illetve rendszer elleni támadás esetén a
Társaság jogosult a Felhasználó regisztrációjának megszűnésével egyidejűleg
adatait haladéktalanul törölni, ugyanakkor bűncselekmény gyanúja vagy polgári
jogi felelősség gyanúja esetén jogosult a személyes adatokat a lefolytatandó
eljárás időtartamára őrizni is.
Jogszabály, illetve jelen Tájékoztató ellenkező
rendelkezése hiányában a Felhasználó által megadott személyes adatok – abban az
esetben is, ha a Felhasználó a szolgáltatásról nem iratkozik le – addig
kezelhetőek a Társaság, mint adatkezelő részéről, amíg a Felhasználó
kifejezetten nem kéri azok kezelésének megszüntetését.
A Társaság bizonyos jogszabályban meghatározott
esetekben – hivatalos bírósági, rendőrségi megkeresés, jogi eljárás szerzői-,
vagyoni- illetve egyéb jogsértés vagy ezek alapos gyanúja miatt a Társaság
érdekeinek sérelme, szolgáltatásai nyújtásának veszélyeztetése, stb. – esetén
az erre jogosult harmadik személyek számára hozzáférhetővé teszi az érintett
Felhasználó elérhető adatait. A Társaság, mint adatkezelő jogosult és köteles
minden olyan rendelkezésére álló és általa szabályszerűen tárolt személyes
adatot az illetékes hatóságoknak továbbítani, amely adattovábbításra őt
jogszabály vagy jogerős hatósági döntés kötelezi. Ilyen adattovábbítás, valamint
az ebből származó következmények miatt a Társaság nem tehető felelőssé.
A Társaság a birtokába jutott személyes adatokat a
vonatkozó jogszabályoknak és jelen Tájékoztatónak megfelelően kezeli, és azokat
harmadik félnek át nem adja. Az adatátadás tekintetében a jelen pontban foglalt
rendelkezés alól kivételt képez az adatok statisztikailag összesített formában
történő felhasználása, mely az érintett Felhasználó nevét, illetve
beazonosítására alkalmas egyéb adatot semmilyen formában nem tartalmazhat, valamint
további kivételek a jelen Tájékoztatóban meghatározott adattovábbítási esetek.
Minden olyan esetben, ha a szolgáltatott személyes
adatokat a Társaság az eredeti adatfelvétel céljától eltérő célra kívánja
felhasználni, erről a Felhasználót tájékoztatja, és ehhez előzetes, kifejezett
hozzájárulását megszerezi, illetőleg lehetőséget biztosít számára, hogy a
felhasználást megtiltsa.
A Társaság a tudomány és technológia állása és a
megvalósítás költségei, továbbá az adatkezelés jellege, hatóköre, körülményei és
céljai, valamint a természetes személyek jogaira és szabadságaira jelentett,
változó valószínűségű és súlyosságú kockázatok figyelembevételével, mind az
adatkezelés módjának meghatározásakor, mind pedig az adatkezelés során olyan
megfelelő technikai és szervezési intézkedéseket alkalmaz és hajt végre,
amelyek célja egyrészt az adatvédelmi elvek, például az adattakarékosság
hatékony megvalósítása, másrészt a GDPR-ban foglalt követelmények
teljesítéséhez és az érintettekjogainak védelméhez szükséges garanciák
beépítése az adatkezelés folyamatába.
A Társaság az adatokat megfelelő intézkedésekkel védi,
különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra
hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés,
továbbá az alkalmazott technika megváltozásából fakadó hozzáférhetetlenné válás
ellen.
Adatkezelés technológiai okból
A Társaság rendszere a Felhasználók aktivitásáról
adatokat gyűjthet, melyek nem kapcsolhatóak össze a Felhasználók által a
regisztrációkor megadott személyes adatokkal, sem más honlapok vagy
szolgáltatások igénybevételekor keletkező adatokkal.
A rendszer működése során automatikusan, technikailag
rögzítésre kerülő adatok a generálódásuktól számítva a rendszer működésének
biztosítása szempontjából indokolt időtartamig kerülnek tárolásra a
rendszerben. A Társaság biztosítja, hogy ezen, automatikusan rögzített adatok
egyéb felhasználói személyes adatokkal – a törvény által kötelezővé tett esetek
kivételével – össze nem kapcsolhatók. Ha a Felhasználó személyes adatainak
kezeléséhez adott hozzájárulását megszüntette, vagy a szolgáltatásról
leiratkozott, úgy ezt követően a technikai adatokról az ő személye nem lesz
beazonosítható
Cookie-k és hasonló technológiák:
KEZELT SZEMÉLYES ADATOK KÖRE
Regisztráció. A regisztráció során az Érintettnek
kötelezően meg kell adnia a következő személyes adatokat:
- felhasználónév,
- saját e-mail cím,
- jelszó,
- számlázási cím (számlázási név, utcanév, házszám,
település, irányítószám),
- szállítási cím (szállítási név, utcanév, házszám,
település, irányítószám),
- telefonszám
Technikai adatok
A szolgáltató kijelenti, hogy csak és kizárólag
ügyfélkapcsolati céllal gyűjti be a regisztrációs adatokat. A regisztrációs
adatok tárolásáért, azok valóságnak megfelelő tartalmáért a szolgáltató nem
vállal felelősséget. A Regisztrációs folyamat során megadott adatokért
kizárólag a Felhasználó a felelős. A szolgáltató és az Érintett, Ügyfél között
a weblap szolgáltatásának igénybevételével, nem jön létre semminemű szerződés.
A rendszer működtetése során technikailag rögzítésre
kerülő adatok: az Érintett bejelentkező számítógépének azon adatai, melyek a
szolgáltatás igénybe vétele során generálódnak és melyeket a Szolgáltató
rendszere a technikai folyamatok automatikus eredményeként rögzít. Az
automatikusan rögzítésre kerülő adatokat a rendszer az Érintett külön
nyilatkozata vagy cselekménye nélkül a belépéskor, illetve kilépéskor
automatikusan naplózza. Ezen adatok egyéb személyes felhasználói adatokkal -
törvény által kötelezővé tett esetek kivételével - össze nem kapcsolhatók. Az
adatokhoz kizárólag a Szolgáltató fér hozzá.
Cookie
A Weboldalon tett látogatások során egy vagy több cookie-t – azaz egy-egy
karaktersorozatot tartalmazó kis fájlt – küld a Szolgáltató a látogató
számítógépére, amely(ek) révén annak böngészője egyedileg azonosítható lesz.
Ezeket a cookie-kat csak egyes al-oldalak látogatása esetén küldjük el a
látogató számítógépére, tehát ezekben csak az adott al-oldal meglátogatásának
tényét és idejét tároljuk, semmilyen más információt nem.
Alkalmazott cookie-k:
- Átmeneti (session) cookie: a session cookie-k az
Érintett látogatása után automatikusan törlődnek. Ezek a cookie-k arra
szolgálnak, hogy a Szolgáltató Honlapja hatékonyabban és biztonságosabban
tudjon működni, tehát elengedhetetlenek ahhoz, hogy a Honlap egyes
funkciói vagy egyes alkalmazások megfelelően tudjanak működni.
- Állandó (persistent) cookie: állandó cookie-t is
használ a Szolgáltató a jobb felhasználói élmény érdekében (pl.
optimalizált navigáció nyújtása). Ezek a cookie-k hosszabb ideig kerülnek
tárolásra a böngésző cookie file-jában. Ennek időtartama attól függ, hogy
az Érintett az internetes böngészőjében milyen beállítást alkalmaz.
- Jelszóval védett munkamenethez használt cookie.
- Bevásárlókosárhoz szükséges cookie.
- Biztonsági cookie.
Külső szerverek segítik a Honlap látogatottsági és
egyéb webanalitikai adatainak független mérését és auditálását
(GoogleAnalytics). A mérési adatok kezeléséről az adatkezelők tudnak részletes
felvilágosítást nyújtani az Érintett részére.
Elérhetőségük: www.google.com/analytics
Amennyiben az Érintett nem szeretné, hogy a GoogleAnalytics a fenti adatokat az
ismertetett módon és céllal mérje, telepítse böngészőjébe az ezt blokkoló kiegészítőt.
A legtöbb böngésző menüsorában található „Segítség” funkció tájékoztatást nyújt
arra vonatkozóan, hogy a böngészőben
- hogyan lehet letiltani a cookie-kat,
- hogyan fogadjon el új cookie-kat, vagy
- hogyan adjon utasítást böngészőjének arra, hogy
új cookie-t állítson be, vagy
- hogyan kapcsoljon ki egyéb cookie-kat.
- Egyes adatkezelésekre vonatkozó tájékoztatás
Regisztráció és bejelentkezés
A Társaság internetes áruháza igénybe vételéhez nem kötelező felhasználói fiók
használata, azonban ha a Felhasználó felhasználói fiókot hoz létre, az
internetes áruház használatakor nem kell minden alkalommal elküldeni a Társaság
számára személyes adatait.
A regisztrációnál rögzítésre kerülő kötelező adatok
(név, e-mail cím) célja a Társaság internetes oldalain keresztül elérhető
szolgáltatások nyújtásának biztosítása, a személyre szabott tartalmak és
hirdetések megjelenítése, statisztikakészítés, az informatikai rendszer
technikai fejlesztése, a Felhasználók jogainak védelme. A Felhasználók által a
szolgáltatás igénybevétele során hozzáférhetővé tett adatokat az Adatkezelő
felhasználhatja arra, hogy felhasználói csoportokat képezzen, és a felhasználói
csoportok részére a Társaság weboldalain célzott tartalmat, és/vagy hirdetést
jelenítsen meg.
Érintett : mindazon Felhasználó, aki a
Webáruházban elérhető szolgáltatásokat a regisztrációval és bejelentkezéssel
elérhető előnyökkel együtt kívánja igénybe venni.
Adatkezelés célja : a Felhasználó adatainak
rögzítése, hozzáférés megadása és kapcsolattartás a szolgáltatás
igénybevételének megkönnyítése céljából.
Bejelentkezésnél további adatkezelési cél a
Felhasználó azonosítása, jogosultságok, kedvezmények biztosítása, a Felhasználó
ellenőrzése, adatok módosításának, törlésének biztosítása és a rendelés
folyamatának egyszerűsítése.
Kezelt adatok köre : Kötelező megadni: név és
e-mail cím, jelszó. Ha a Felhasználó a regisztrációt követően terméket rendel
meg, a rendszer a Felhasználó hozzájárulását követően rögzíti a szállítási és
számlázási adatokat, azaz nevet és címet.
Adatkezelés időtartama: Hozzájárulás
visszavonásáig. A Felhasználó bármikor ingyenesen megszüntetheti regisztrált
státuszát. Ha a Felhasználó törli regisztrációját, személyes adatai a
regisztrált / bejelentkezői státuszhoz kapcsolódóan indokolatlan késedelem
nélkül törlésre kerülnek.
Online rendeléssel kapcsolatos általános adatkezelés
Érintett: a Felhasználó, aki a Társaság
internetes áruházát használja, és termékeket rendel a Webáruházban
regisztrációval, vagy anélkül.
Az adatkezelés célja : a Webáruházban történő
megrendeléshez, vásárláshoz kapcsolódóan a megrendelések teljesítése, a
vásárlás és fizetés dokumentálása, a számviteli bizonylat kiállítása, a
számviteli kötelezettség teljesítése.
A webáruházban a vásárlás céljából megadott személyes
adatok kezelésére kizárólag a Felhasználóval való szerződéskötés és e
szerződés teljesítése céljából kerül sor.
A Felhasználónak meg kell adnia személyes adatait
ahhoz, hogy a kiválasztott terméket megvásárolhassa. A személyes adatok nélkül
a Társaság nem tudja feldolgozni rendelését és szerződés a Felhasználóval nem
jöhet létre.
Kezelt adatok köre : rendelésszám, rendelés
dátuma, időpontja, név, cím, telefonszám, e-mail cím, a vásárolt/megrendelt
termékek megnevezése, mennyisége, vételára, színe, választott fizetési,
számlázási és szállítási mód adatai, utolsó belépés IP címe, utolsó belépés
ideje.
Adatkezelés időtartama : A Felhasználó személyes
adatait kizárólag a megkötött szerződés teljesítéséig, jogvita esetén a jogvita
jogerős elbírálásáig tárolja a Társaság, kivéve, ha jogszabály a Felhasználó
adatainak további tárolását írja elő a hatóságok (pl. adóhatóság) részére
történő adatszolgáltatás miatt. Ilyen kötelező adatkezelés például a
kibocsátott számlák számviteli törvény által meghatározott ideig tartó őrzése
(Számv. tv. 169. § (2) bekezdése és az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL.
törvény 78. §-a alapján a könyvviteli elszámolást közvetlenül és közvetetten
alátámasztó számviteli bizonylatot 8 évig, illetve az adó megállapításához való
jog elévüléséig, a halasztott adó esetén a halasztott adó esedékessége naptári
évének utolsó napjától számított öt évig kell tárolni). A megrendeléstől
való elállás esetén a fogyasztói igénnyel szembeni védekezéshez fűződő jogos
érdek alapján, a megrendeléshez kapcsolódó személyes adatok az elállás
közlésétől számított elévülési időtartamig megőrzésre kerülnek. A Társaság
az adatokat a megrendeléstől számított szavatossági, illetve, ha a termékre/
szolgáltatásrajótállás vonatkozik, úgy a jótállási (garanciális) időn belül - a
kettő közül a hosszabb időtartamig - minden esetben megőrzi annak érdekében,
hogy eleget tudjon tenni a Felhasználó szavatossági/ jótállási igényének. A
szavatossági és a jótállási időtartam a Társaság ÁSZF-jében található.
A Felhasználó személyes adatainak – jogszabályi
kötelezettség alapján – történő tárolásának és hatóságok részére történő
továbbításának a jogalapját a GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontja,
valamint a Számv. tv. 169. § (2) bekezdése és az adózás rendjéről szóló 2017.
évi CL. törvény 78. §-a biztosítja figyelemmel az Ektv. 13/A § (1)-(2)
bekezdéseiben foglaltakra.
Kiszállítással összefüggő adatkezelés
Ha a Felhasználó szerződést köt a Társasággal, a
Társaság a Felhasználó alábbi adatait logisztikai szolgáltatói részére
továbbítja annak érdekében, hogy ki tudják szállítani a Felhasználó által
megrendelt termékeket.
Érintett : az a Felhasználó, illetve a
Felhasználó által megjelölt egyéb címzett, akinek részére a Társaság a
megrendelt terméket a megjelölt teljesítési helyre eljuttatja.
Kezelt adatok köre : címzett neve, címe, e-mail
címe, telefonszáma, a küldemény csomagszáma, csomag értéke, a választott
fizetési és szállítási mód adatai, beszedendő utánvét összege, számlázási név
és cím, valamint a megadott címen tartózkodással összefüggésben a Társaság
részére önkéntesen megadott további információk, továbbá esetlegesen a
megrendeléshez fűzött megjegyzésben foglalt egyéb adatok (pl. kapucsengőn
található eltérő név).
Az adatkezelés célja : a megrendelések
teljesítése, a vásárlás és fizetés dokumentálása, számviteli kötelezettség
teljesítése.
Az adatkezelés jogalapja : GDPR 6. cikk (1)
bekezdés b) pontja; figyelemmel az Ektv. 13/A § (1)-(2) bekezdéseire.
Adatkezelés időtartama : a Számv. tv. 169. § (2)
bekezdése alapján: 8 év.
Adatátadás, adatátadás címzettjei :
házhozszállítás esetén a fenti adatokat a Társaság átadja a postai szolgáltató
/ futárszolgálat / szállító cég részére.
Az adattovábbítás jogalapja egyetemes postai
szolgáltató (a Magyar Posta Zrt.) igénybevétele esetén a GDPR 6. cikk (1) bek.
e) pontja figyelemmel a Postatv. 6. § és 18. §-ára (az adatok kezelése
szükséges az egyetemes postai szolgáltatás, mint közérdekű feladat
végrehajtásához, amelyre a Magyar Posta Zrt. a Postatv. 6. § és 18. §-a alapján
kijelölésre került), míg az egyetemes postai szolgáltatások körén kívüli postai
szolgáltatás (a Magyar Posta Zrt.-n kívüli egyéb szolgáltató) igénybevétele
esetén a GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja (az adattovábbítás a Társaság és a
postai szolgáltató jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges, ami abban
nyilvánul meg, hogy e nélkül a szerződés teljesítése és igazolása nem lenne
lehetséges a postai szolgáltatások teljesítésére előírt jogszabályi feltételek
szerint).
Amennyiben a Felhasználó által kiválasztott
futárszolgálat a Társaság tevékenységi körén kívül eső okból nem képes a
megrendelés leadásakor jelzett határidőben vagy a tőle elvárható minőségben
kiszállítani a megrendelt terméket, úgy a Társaság a megfelelő időben történő
szállítás érdekében másik szolgáltatónak adja át a kiszállítandó csomago(ka)t
és továbbítja a kiszállítással kapcsolatban kezelt adatokat, amelyről a
módosítás tényének és okának megjelölésével a kézbesítésről szóló e-mailtől
elkülönülő, másik e-mailben tájékoztatja a Felhasználót.
A postai szolgáltatók / futárszolgálat által nyújtott
szolgáltatások vonatkozásában irányadóak az általános üzleti feltételeik és
adatkezelési szabályaik, amelyeket a Felhasználó a jelen Tájékoztató
elfogadásával elfogad.
Postai, logisztikai szolgáltatók
A Felhasználó személyes adatait a megrendelt
termékeknek a teljesítési helyre továbbításához igénybe vett postai
szolgáltatás esetén a postai szolgáltató a Postatv. rendelkezéseinek
megfelelően (54. §.) adatkezelőként kezelheti, egyéb logisztikai szolgáltató
esetén kizárólag a megrendelt termékek kiszállításáig tárolják a Társaság
logisztikai szolgáltatói, kivéve, ha jogszabály a Felhasználó adatainak további
tárolását írja elő a logisztikai szolgáltatói számára a hatóságok (pl.
adóhatóság) részére történő adatszolgáltatás miatt.
A megbízott postai szolgáltatók:
|
Postai
szolgáltató székhelye |
Postai
szolgáltató által végzett adatkezelési tevékenység |
Magyar
Posta Zrt. |
1138
Budapest, Dunavirág utca 2-6. |
Csomagszállítás |
24H
ParcelZrt. |
1106
Budapest, Fehér út 10. |
Csomagszállítás |
GLS General LogisticsSystems 2351 Alsónémedi,
Európa u. 2. Csomagszállítás
Hungary Csomag-Logisztikai Kft.
Panaszkezelés , jótállási
és szavatossági igények kezelése
Érintett : Azon Felhasználó, aki a Társaság
valamely boltjában személyesen, telefonon (a 06/62 211 497 telefonszámon),
e-mailben ( ontozesmako@gmail.com ) a
Társaság által nyújtott szolgáltatások/ termékek valamelyikével kapcsolatos
panaszt, illetve jótállási vagy szavatossági igényt jelent be a Társaságnak.
Kezelt adatok köre : rendelésszám, a vásárló
neve, címe, e-mail címe, telefonszáma, a termék megnevezése, vételára, a
vásárlás és a panasz bejelentésnek időpontja, a panasz leírásában a panasz
kivizsgálásához szükséges adatok, a vásárló által önkéntesen megadott személyes
adatok, a panaszjegyzőkönyvet felvevő és a panaszt benyújtó aláírása, a panasz
kivizsgálása során felhasznált személyes adatok, valamint a panaszra adott válaszban
szereplő személyes adatok.
Az adatkezelés célja : a Társaság által nyújtott
szolgáltatások valamelyikével kapcsolatos panaszkezelés, a jótállási és
szavatossági igények kezelése során jegyzőkönyv felvétele,
megőrzése, valamint a kijavításra vagy a szavatossági/ jótállási igény
teljesíthetőségének vizsgálata érdekében átvett termékről átvételi elismervény
kiállítása és megőrzése, javításra, cserére kerülő termék visszaszállítása a
vásárlótól a Társaság raktárába, majd a cserélt/ javított termék ismételt
kiszállítása.
Az adatkezelés jogalapja : GDPR 6. cikk (1)
bekezdés c) pont; összhangban az Fgytv. 17/A. § (3)-(5) bekezdéseivel, illetve
a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra
vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 4. § (1) bekezdés a) pontjával és (6)
bekezdésével, valamint 6. § (1) bekezdés a) pontjával.
Az adatkezelés időtartama : Fgytv. 17/A. § (7)
bekezdése szerinti 5 év a jegyzőkönyv felvételétől számítottan, továbbá a
19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 4. § (6) bekezdése alapján a fogyasztóvédelmi
panaszról felvett jegyzőkönyvek vonatkozásában előírt, a jegyzőkönyv
felvételétől számított három éves megőrzési idő.
- Az érintettek jogai és jogérvényesítési
lehetőségei
Személyes adataik kezeléséről a Felhasználók, mint
érintettek a Társaságtól, mint adatkezelőtől bármikor írásban, a Társaság
címére (Tó és Öntözés Kft., 6900 Makó, Attila u. 24.) küldött ajánlott vagy
tértivevényes-ajánlott levélben, illetve az ontozesmako@gmail.com címre küldött e-mailben
kérhetnek/ kérhetik
- tájékoztatást a személyes adataik kezeléséről
(hozzáférés joga),
- a személyes adataik helyesbítését, törlését,
iii. a személyes adataik más adatkezelőhöz hordozását,
- az adatkezelés korlátozását,
továbbá
- tiltakozhatnak az adatkezelés ellen,
- kezdeményezhetik, hogy az automatizált
döntéshozatal hatálya rájuk ne terjedjen ki,
iii. visszavonhatják az adatkezeléshez adott
hozzájárulásukat.
A Felhasználó halálát követő öt éven belül a
hozzáférés, a helyesbítés, a törlés, a korlátozás és a tiltakozás jogát a
Felhasználó által életében megjelölt meghatalmazott gyakorolhatja. A
meghatalmazott kijelölésére vonatkozó nyilatkozatot a Felhasználónak el kell
juttatnia a Társasághoz. Meghatalmazott hiányában a helyesbítés és a tiltakozás
jogát, valamint - ha az adatkezelés már a Felhasználó életében is jogellenes
volt vagy az adatkezelés célja a Felhasználó halálával megszűnt – a törlés és a
korlátozás jogát a Felhasználó közeli hozzátartozója (a házastársa, egyenesági
rokona, örökbefogadott, mostoha- és nevelt gyermeke, örökbefogadó-, mostoha- és
nevelőszülője, valamint testvére) gyakorolhatja. A Társaság az elhunyt
Felhasználó jogait gyakorolni kívánó meghatalmazottat, illetve közeli
hozzátartozót személyazonosságának, valamint a Felhasználó halálának és a halál
időpontjának igazolására hívja fel. A halál tényének és időpontjának
igazolására kizárólag halotti anyakönyvi kivonat, vagy a halát tényét megállapító
bírósági határozat fogadható el: ezek hiányában a Társaság a meghatalmazott,
illetve a közeli hozzátartozó kérelmét nem teljesíti.
A levélben küldött tájékoztatás-kérést a Társaság
akkor tekinti hitelesnek, illetve jogszerűnek, ha a megküldött kérelem alapján
a Felhasználó egyértelműen beazonosítható.
E-mailben küldött tájékoztatáskérést a Társaság csak
akkor tekinti hitelesnek, ha azt a Felhasználó regisztrált e-mail címéről
küldik.
Amennyiben kétség merül fel a tájékoztatást kérő
jogosultságát illetően, a Társaság a személyazonosságának igazolására kérheti
fel a tájékoztatást kérőt. A Társaság a jogosultság ellenőrzéséhez
ügytípusonként az alábbiak közül egy vagy két azonosító megadását kéri a
tájékoztatást kérőtől: regisztrációval, rendeléssel kapcsolatban: regisztrált
telefonszám, rendelésazonosító (beleértve a félbeszakadt rendelés azonosítóját
is), felhasználói azonosító, rendelési adatok (pl. átvételi mód, szállítási
cím, címzett telefonszáma, termék neve stb.), regisztrált e-mail cím;
Az azonosításhoz használt személyes adatok kizárólag
az azonosítás céljára és annak elvégzésének időtartamáig kerülnek
felhasználásra.
A személyes adatok helyesbítése, törlése
Ha a személyes adat a valóságnak nem felel meg, és a
valóságnak megfelelő személyes adat a Társaság rendelkezésére áll, a személyes
adatot a Társaság helyesbíti; egyéb esetekben a helyesbítésre a Felhasználó
kérése alapján, a helyes adat megadását követően kerülhet sor.
A személyes adatot törölni kell, ha
1) a személyes adatokra már nincs szükség abból a
célból, amely cél elérése érdekében azokat gyűjtötték vagy más módon kezelték,
2) a Felhasználó visszavonta az adatkezeléshez adott
hozzájárulását,
3) a Felhasználó tiltakozik a jogos érdeken – mint
adatkezelési jogalapon – alapuló adatkezelés ellen és nincs elsőbbséget élvező
jogszerű ok az adatkezelésre, vagy a Felhasználó tiltakozik a közvetlen
üzletszerzési célú adatkezelés ellen,
4) az adatok kezelése jogellenes, jogszabályba ütköző
módon történik,
5) a személyes adatokat a Társaságra alkalmazandó, az
Európai Unió vagy Magyarország joga által előírt jogi kötelezettség teljesítése
érdekében törölni kell,
6) azt bíróság vagy a felügyeleti hatóság elrendelte.
Ha a Társaság nyilvánosságra hozta a személyes adatot
és azt törölni köteles, az elérhető technológia és a megvalósítás költségeinek
figyelembevételével megteszi az ésszerűen elvárható intézkedéseket annak
érdekében, hogy tájékoztassa az adatokat kezelő további adatkezelőket arról,
hogy a Felhasználó kérelmezte a szóban forgó személyes adatokra mutató linkek
vagy e személyes adatok másolatának, illetve másodpéldányának törlését.
A Társaság megjelöli az általa kezelt személyes
adatot, ha a Felhasználó vitatja annak helyességét vagy pontosságát, de a
vitatott személyes adat helytelensége vagy pontatlansága nem állapítható meg
egyértelműen.
A Társaság a helyesbítésről és törlésről a
Felhasználót, továbbá mindazokat értesíti, akiknek korábban az adatot
adatkezelés céljára továbbította. Az értesítés mellőzhető, ha ez az adatkezelés
céljára való tekintettel a Felhasználó jogos érdekét nem sérti.
Az adathordozhatósághoz való jog
A Felhasználó kezdeményezheti a Társaságnál a rá
vonatkozó személyes adatok tagolt, széles körben használt, (számító)géppel
olvasható formátumban (pl. excel fájlban) történő rendelkezésre bocsátását,
továbbá jogosult arra, hogy a Társaság ezeket az adatokat közvetlenül egy másik
adatkezelőnek továbbítsa feltéve, ha
1) az adatkezelés automatizált módon történik és
2) az adatkezelés a Felhasználó hozzájárulásán alapul,
vagy olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben a Felhasználó az egyik
fél, vagy az adatkezelés szerződés megkötését megelőzően a Felhasználó kérésére
történő lépések megtételéhez szükséges.
Az adatkezelés korlátozásához
való jog
A Társaság az alábbi esetek bármelyikének
bekövetkezése esetén az adatkezelés módját vagy időtartamát illetően korlátozza
a Felhasználó személyes adatainak kezelését:
1) a Felhasználó vitatja a személyes adatai
pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely
lehetővé teszi, hogy a Társaság ellenőrizze a személyes adatok pontosságát,
2) az adatkezelés jogellenessége esetén a Felhasználó
adatai törlése helyett csupán azok időbeli vagy módbeli felhasználásának
korlátozását kéri a Társaságtól,
3) a Társaságnak már nincs szüksége a személyes
adatokra, azonban a Felhasználó jogi igények előterjesztéséhez,
érvényesítéséhez igényli azok rendelkezésre bocsátását a Társaságtól,
4) a Felhasználó tiltakozott a Társaság vagy harmadik
személy jogos érdekén alapuló adatkezelés ellen; ez esetben a korlátozás arra
az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az adatkezelést
megalapozó jogos érdek elsőbbséget élvez-e a Felhasználó jogos indokaival
szemben.
Az adatkezelés korlátozása esetén a személyes adatokat
a tároláson túlmenően csak a Felhasználó hozzájárulásával, vagy jogi igények
előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, vagy más természetes vagy jogi személy
jogainak védelme érdekében, vagy az Európai Unió, illetve Magyarország fontos
közérdekéből lehet kezelni.
A Társaság a korlátozás feloldása előtt tájékoztatja a
korlátozást kezdeményező érintettet.
Tiltakozás a személyes adatok
kezelése ellen
A Felhasználó tiltakozhat személyes adatának kezelése
ellen,
1) ha a személyes adatok kezelése vagy továbbítása
kizárólag a Társaság vagy harmadik személy jogos érdekének érvényesítéséhez
szükséges (az egyes adatkezelések jogalapjai részletesen az 5. pont alatt
kerültek kifejtésre), kivéve, ha az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos
okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek a Felhasználó érdekeivel,
jogaival és szabadságaival szemben, illetve, ha a személyes adatok kezelése
jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez szükséges,
2) ha a személyes adat felhasználása vagy továbbítása
közvetlen üzletszerzés (direkt marketing) céljára történik.
A Társaság a tiltakozást a kérelem benyújtásától
számított legrövidebb időn belül, de legfeljebb 30 napon belül megvizsgálja,
annak megalapozottsága kérdésében döntést hoz, és döntéséről a kérelmezőt
írásban tájékoztatja.
Ha a Társaság a Felhasználó tiltakozását
megalapozottnak találja, az adatkezelést – beleértve a további adatfelvételt és
adattovábbítást is – megszünteti, valamint a tiltakozásról, továbbá az annak
alapján tett intézkedésekről értesíti mindazokat, akik részére a tiltakozással
érintett személyes adatot korábban továbbította, és akik szintén kötelesek
intézkedni a tiltakozási jog érvényesítése érdekében.
A
hozzájárulás visszavonásához való jog
Amennyiben a személyes adatok – beleértve a különleges
adatokat is – kezelése a Felhasználó hozzájárulásán alapul, a Felhasználó a
Társaság címére (Tó és Öntözés Kft., 6900 Makó, Attila u. 24.) küldött ajánlott
vagy tértivevényes-ajánlott levélben, illetve az
ontozesmako@gmail.com címre küldött e-mailben jelzett nyilatkozat útján
bármikor visszavonhatja az adatkezeléshez adott hozzájárulását, melynek
következtében a Társaság nem kezeli tovább a személyes adatait. A hozzájárulás
visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, a visszavonás előtt
megkezdett adatkezelés jogszerűségét.
A Társaság indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb
a kérelem beérkezésétől számított 30 napon belül belül tájékoztatja az
érintettet hozzáférés, helyesbítés, törlés, korlátozás, adathordozás, tiltakozás,
automatizált döntéshozatallal kapcsolatos kérelme nyomán hozott
intézkedésekről. A kérelem összetettségét és a kérelmek számát figyelembe véve
a határidő további két hónappal meghosszabbítható, amelyről a Társaság a
késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított 30 napon
belül belül tájékoztatja az érintettet. Ha az érintett elektronikus úton
nyújtotta be a kérelmet, a tájékoztatást lehetőség szerint elektronikus úton
adja meg a Társaság, kivéve, ha az érintett azt másként kéri.
A kérelmezői minőségre vonatkozó megalapozott kétség
esetén a Társaság jogosult a kérelmezőt személyazonosságának igazolására
felhívni. A személyazonosság igazolásához kizárólag a Társaság által ismert
személyes adatok kérhetők el. A Társaság válaszában részletesen kifejti a
kérelem elutasítását alátámasztó ténybeli és jogi indokokat.
A jelen pontban részletezett tájékoztatásért és/ vagy
intézkedések megtételéért a Társaság csak abban az esetben számíthat fel ésszerű
díjat vagy tagadhatja meg a tájékoztatást, illetve az intézkedés megtételét, ha
a kérelem egyértelműen megalapozatlan vagy - különösen ismétlődő jellege miatt
- túlzó.
Ha a Felhasználó nem ért egyet a Társaság döntésével,
bírósághoz fordulhat: eldöntheti, hogy lakóhelye (állandó lakcím) vagy a
tartózkodási helye (ideiglenes lakcím) szerinti törvényszéknél (a törvényszékek
felsorolása: http://birosag.hu/torvenyszekek )
nyújtja-e be keresetét.
A lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti
törvényszék megkereshető a http://birosag.hu/ugyfelkapcsolati-portal/birosag-kereso oldalon.
Ha a Felhasználó sérelmezi, ahogyan a Társaság az
adatait kezeli, javasoljuk, hogy először az a Társaságot keresse meg. Megkeresését
minden esetben körültekintően kivizsgáljuk.
Amennyiben a Felhasználó elégedetlen a
panaszkivizsgálás eredményével, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság
Hatóságnál jelezheti észrevételeit az alábbi elérhetőségeken:
Székhely: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c,
Levelezési cím: 1530 Budapest, Pf. 5.
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Az Adatkezelési Tájékoztató hatályba lépése, módosítása
Jelen Tájékoztató 2022. július01. napjával lép hatályba. A Társaság a jelen Tájékoztatóban fel nem sorolt
(eseti) adatkezelésekről az adat felvételekor ad tájékoztatást.
A Társaság fenntartja magának a jogot, hogy a jelen
Adatkezelési Tájékoztatót egyoldalú döntésével bármikor módosítsa. Az
Adatkezelési Tájékoztató módosítását követően arról valamennyi Felhasználót
megfelelő módon (hírlevélben, a módosítás hatályba lépését követő első
belépéskor felugró ablakban) tájékoztatni kell. A szolgáltatás további
felhasználásával a Felhasználók a megváltozott adatkezelési szabályokat
tudomásul veszik, ezen túlmenő beleegyezésük kikérésére nincs szükség.